Po - Pá 7:00 - 17:00
So 8:00 - 17:00
Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky společnosti Metrák, s.r.o. pro poskytování služeb zákazníkům
Článek 1
Úvodní ustanovení
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) upravují práva a povinnosti společnosti Metrák, s.r.o., se sídlem Mnetěš 206, PSČ 413 01, IČO: 09400036, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 45723 (dále jen „společnost Metrák“) a jejích zákazníků při poskytování služeb.
Článek 2
Základní pojmy
2.1 „Služba“ znamená kteroukoliv z následujících služeb nebo jejich kombinaci:
- i. zprostředkování nakládání s odpady ve smyslu § 45 Zákona o odpadech;
- ii. prodej a dodávku stavebních či jiných materiálů;
- iii. pouze doprava; a dále
- iv. zemní práce, vyklízení nebo další jiné činnosti, a to vše za podmínek uvedených v těchto Obchodních podmínkách a blíže specifikovaných ve Smlouvě.
2.2 „Webové stránky“ znamená webové stránky www.metrak.cz, na nichž je umístěno webové rozhraní společnosti Metrák, a uvedeny kontaktní údaje společnosti Metrák.
2.3 „Zákazník“ znamená jakéhokoliv zájemce o uzavření smlouvy, tedy jak právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba, tak i jakákoliv jiná fyzická osoba – spotřebitel.
2.4 „Smlouva“ znamená smlouvu o poskytnutí Služby, uzavřenou mezi Zákazníkem a společností Metrák, s.r.o.
2.5 „Občanský zákoník“ znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
2.6 „Odpad“ znamená odpad, tak jak je definován zákonem č. 541/2020 Sb., jehož se týká Smlouva při poskytování Služby zprostředkování nakládání s odpady, a který je ve vlastnictví Zákazníka.
2.7 „Partner“ znamená (i) provozovatel zařízení určeného pro nakládání s daným druhem a kategorií odpadu, u které společnost Metrák obstarává jménem Zákazníka odstranění nebo využití odpadu, (ii) dopravce, který odpad či jiný materiál fyzicky přepravuje, (iii) každý, kdo se podílí na Službě Zákazníkovi jménem společnosti Metrák, s.r.o. Partner může být provozovatelem zařízení pro nakládání s odpady i dopravcem zároveň.
2.8 „Smluvní strany“ znamená společně Zákazníka a společnost Metrák.
2.9 „Zákon o ochraně spotřebitele“ znamená zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
2.10 „Zákon o odpadech“ znamená zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů.
2.11 „Vyhláška“ znamená vyhláška 273/2021 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
2.12 „PIO a ZPO“ znamená písemné informace o odpadu a základní popis odpadu, tedy dokumenty, které původce odpadu vypracovává pro provozovatele zařízení k nakládání s odpady nebo obchodníkovi s odpady. Tyto dokumenty slouží jako průvodní dokumentace při předávání odpadu a jsou klíčové pro správné a bezpečné nakládání s odpady. Obsahují údaje o původci odpadu, jeho vzniku, vlastnostech atd., jak je stanoveno přílohou č. 12 Vyhlášky. V případě ukládání odpadu na skládku se předává tzv. základní popis odpadu (ZPO), který je specifickou formou PIO. Na základě tohoto článku zajistí společnost Metrák za Zákazníka zpracování ZPO dle § 15 odst. 1 písm. e) Zákona o odpadech.
2.13 „Zprostředkovatel“ znamená osobu oprávněnou k činnosti uvedené v § 11 odst.1 písmena t) Zákona o odpadech, tj. k zajišťování využití nebo odstranění odpadu jménem jiných osob, včetně případů, kdy nemá právnická nebo podnikající fyzická osoba zprostředkovávající nakládání s odpady tyto odpady fyzicky v držení.
2.14 „Zařízení“ je takové zařízení, jehož provozovatel je oprávněn k převzetí odpadů do svého vlastnictví. Mezi taková zařízení patří například skládky, recyklační zařízení, kompostárny, sběrné dvory nebo jiná zařízení určená k sběru, úpravě, využití, skladování nebo odstranění odpadů.
Článek 3
Popis služeb a plnění Smlouvy
Zprostředkování nakládání s odpady:
3.1 Předmětem Smlouvy může být poskytnutí služby zprostředkování nakládání s odpady ve smyslu § 45 Zákona o odpadech, a to za podmínek uvedených v těchto Obchodních podmínkách a blíže specifikovaných ve Smlouvě.
3.2 Společnost Metrák, s.r.o. při Službě zprostředkování nakládání s odpady vystupuje jako Zprostředkovatel dle Zákona o odpadech, k čemuž disponuje nezbytným oprávněním.
3.3 Společnost Metrák se v rámci poskytnutí Služby zprostředkování nakládání s odpady zavazuje zajistit jménem Zákazníka předání Odpadu z místa nakládky stanoveného ve Smlouvě (zadáním přesné adresy) do Zařízení, a to včetně zajištění přepravy Odpadu.
3.4 Je-li předmětem Smlouvy zprostředkování nakládání s odpady, Zákazník uzavřením Smlouvy výslovně zmocňuje společnost Metrák k činnosti uvedené v předchozím odstavci a zároveň k tomu, aby jeho jménem ve smyslu § 15 odst. 2 písmena e) Zákona o odpadech řádně zpracovala, vyhotovila, podepsala, orazítkovala a podala či předala všechny potřebné dokumenty nezbytné k tomu, aby Odpad mohl být do Zařízení přijat (především ZPO, PIO, průvodku odpadu atd.). Toto zmocnění Zákazník společnosti Metrák uděluje pouze v rozsahu poskytování Služby, tj. pouze ve vztahu k Odpadu, k němuž se poskytnutí Služby vztahuje.
3.5 Zákazník je vlastníkem Odpadu a má všechny povinnosti původce Odpadu až do okamžiku jeho předání do příslušného Zařízení, a to i v případě, že přepravu zajišťuje Partner či společnost Metrák. Smluvní strany tak berou na vědomí, že přijetím Odpadu k přepravě ze strany přepravce se společnost Metrák ani Partner či jiná osoba nestává vlastníkem Odpadu. Zákazník jako původce Odpadu je takto veden i v evidenci na Zařízení.
3.6 Smluvní strany berou na vědomí, že společnost Metrák jakožto Zprostředkovatel se neuvádí v průběžné evidenci o odpadech a způsobech nakládání s nimi podle § 94 odst. 1 Zákona o odpadech, v ohlašovacím listu pro ohlášení přepravy nebezpečných odpadů podle § 78 Zákona o odpadech a v hlášení souhrnných údajů z průběžné evidence podle § 95 odst. 4 Zákona o odpadech. Zákazník bere uzavřením Smlouvy na vědomí, že bude jako původce Odpadu veden a hlášen ve výše uvedené evidenci a dokumentech. Zákazník prohlašuje, že je si vědom svých povinností v případě plnění kritérií uvedených v § 95 odst. 3 Zákona o odpadech, tj. původce odpadu, který vyprodukoval nebo nakládal v uplynulém kalendářním roce s více než 600 kg nebezpečných odpadů, s více než 100 tunami ostatních odpadů nebo s odpadem perzistentních organických znečišťujících látek vymezených vyhláškou ministerstva, je povinen zaslat do 28. února následujícího roku hlášení souhrnných údajů z průběžné evidence za uplynulý kalendářní rok. V součinnosti se Zákazníkem společnost Metrák poskytne nad rámec Smlouvy poradenství ve věci výše uvedených povinností Zákazníka – původce odpadu.
Ostatní Služby:
3.7 Předmětem Služby může dále být (i) prodej a dodání materiálu (stavebního či jiného, dle aktuální nabídky společnosti Metrák) na místo určené Zákazníkem, (ii) zajištění dopravy jiného materiálu dle požadavku Zákazníka, (iii) zemní práce, (iv) vyklízení, nebo (v) další jiné činnosti dle aktuální nabídky společnosti Metrák.3.8 Ostatní Služby uvedené v čl. 3.7 těchto Obchodních podmínek budou poskytnuty v souladu s příslušnou Smlouvou. Služby budou poskytovány dle specifikace uvedené u dané Služby na Webových stránkách a v běžné kvalitě, není-li v nabídce společnosti Metrák či ve Smlouvě uvedeno jinak.
3.9 Ve vztahu ke všem Službám platí, že (i) společnost Metrák je povinna splnit Smlouvu s odbornou péčí, v souladu s právními předpisy účinnými v České republice v době účinnosti Smlouvy a v zájmu Zákazníka, a (ii) společnost Metrák je oprávněna pověřit plněním Smlouvy třetí osobu i bez souhlasu Zákazníka.
Článek 4
Uzavření smlouvy
4.1 K uzavření Smlouvy dochází prostřednictvím Webových stránek nebo na základě telefonické objednávky. Na základě Smlouvy se společnost Metrák zavazuje poskytnout Službu, jak je popsána výše v těchto Obchodních podmínkách, a to dle nabídky a za cenových a dalších podmínek dohodnutých mezi Smluvními stranami v konkrétní Smlouvě uzavřené prostřednictvím Webových stránek nebo jiným způsobem komunikace na dálku.
4.2 Každá Smlouva je uzavřena na základě objednávky učiněné Zákazníkem na Webových stránkách prostřednictvím objednávkového formuláře nebo telefonicky prostřednictvím telefonního čísla společnosti Metrák uvedeného na Webových stránkách.
4.3 Cena za poskytnutí Služby bude stanovena po zadání nezbytných údajů do objednávkového formuláře a před finalizací a odesláním objednávky. Odesláním objednávky Zákazník s výší ceny souhlasí. Cena sjednaná při odeslání objednávky může být změněna v případě změny požadavků či nových požadavků na Službu ze strany Zákazníka, bude-li tento požadavek ze strany společnosti Metrák akceptován.
4.4 V případě Služby zprostředkování nakládání s odpady na požádání vydá společnost Metrák Zákazníkovi osvědčení o odstranění nebo využití Odpadu po dokončení zakázky, tj. poté, co společnost Metrák poskytla Zákazníkovi Službu dle Smlouvy.
4.5 Vyplněním a odesláním objednávkového formuláře prostřednictvím Webových stránek či zadáním objednávky telefonicky činí Zákazník vůči společnosti Metrák návrh na uzavření Smlouvy ve vztahu ke konkrétní Službě a za cenových a dalších podmínek uvedených v objednávkovém formuláři. Zákazník tímto zároveň vyjadřuje svůj souhlas s těmito Obchodními podmínkami a potvrzuje, že se seznámil s pravidly ochrany osobních údajů a pravidly použití cookies, které jsou dostupné zde: Ochrana osobních údajů
4.6 Eventuální chyby objednávky lze v objednávkovém formuláři před odesláním objednávky opravit.
4.7 Společnost Metrák elektronicky (tj. prostřednictvím e-mailové adresy uvedené Zákazníkem) potvrdí Zákazníkovi doručení objednávky poté, co takovou objednávku od Zákazníka (telefonicky či prostřednictvím objednávkového formuláře umístěného na Webových stránkách) obdrží.
4.8 Smlouva je uzavřena okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky společností Metrák Zákazníkovi dle čl. 4.7. těchto Obchodních podmínek. Smlouva je uzavřena za podmínek uvedených v potvrzeném objednávkovém formuláři dle předchozí věty (zejména co do povahy a předmětu Služby, ceny, místa přistavení kontejneru či dodání materiálu, druhu a kategorie Odpadu, druhu materiálu atd.) a za podmínek stanovených těmito Obchodními podmínkami. Součástí Smlouvy jsou tyto Obchodní podmínky. Ustanovení odchylná od Obchodních podmínek je možné sjednat v konkrétní Smlouvě. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními Obchodních podmínek.
4.9 Zákazník je povinen uhradit společnosti Metrák cenu stanovenou Smlouvou bezodkladně po objednání, pokud není dojednáno jinak, a to některým z následujících způsobů platby:
- bezhotovostně na bankovní účet společnosti Metrák č. ú. 2301855327/2010 vedený u společnosti Fio banka, a.s., s variabilním symbolem, kterým je číslo té které objednávky vygenerované na Webových stránkách, nebo
- bezhotovostně prostřednictvím platebního systému GoPay, nebo
- ve vybraných lokalitách a je-li to umožněno v objednávkovém formuláři, v hotovosti řidiči při přistavení kontejneru či dodání materiálu.
4.10 Způsob zaplacení ceny si zvolí Zákazník na objednávkovém formuláři.
4.11 Společnost Metrák Zákazníkovi potvrdí úhradu ceny Služby dle Smlouvy bezprostředně po přijetí platby.
4.12 Služba dle Smlouvy bude Zákazníkovi poskytnuta pouze v případě včasné úhrady stanovené ceny. Není-li cena za poskytnutí Služby včas uhrazena, společnost Metrák není povinna Službu poskytnout a je oprávněna od Smlouvy odstoupit.
4.13 V případě zjištění nesrovnalostí v objednávce či výskytu nepředvídatelných okolností nebo události vyšší moci (např. závada na technice, dopravní nehoda, kolaps dopravy, nepříznivé povětrnostní podmínky, stávka apod.) je společnost Metrák povinna Zákazníka o této skutečnosti neprodleně informovat. V takovém případě má společnost Metrák právo navrhnout změnu termínu provedení Služby. V případě, že Zákazník se změnou termínu nesouhlasí, má právo návrh změny termínu odmítnout a od Smlouvy odstoupit, a to i pokud do termínu přistavení kontejneru či zahájení poskytování Služby zbývá méně než 24 hodin. V případech uvedených v první větě tohoto čl. 4.13 nemá Zákazník právo jakoukoliv náhradu škody či jiné újmy (včetně ušlého zisku).
Článek 5
Ostatní ujednání
5.1 V případě, že má být v souladu s těmito Obchodními podmínkami vydáno osvědčení o nakládání s odpady, zašle společnost Metrák takové osvědčení Zákazníkovi na emailovou adresu uvedenou Zákazníkem v objednávce. Osvědčení bude vystaveno a zasláno Zákazníkovi po poskytnutí Služby za podmínky, že Zákazník splní své povinnosti plynoucí ze Smlouvy, případně doplatí vícenáklady, které z důvodů na straně Zákazníka společnosti Metrák nebo Partnerovi vznikly.
5.2 Informace pro Zákazníka, který je spotřebitelem ve smyslu Občanského zákoníku a Zákona o ochraně spotřebitele Zákazníkem – spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která při uzavírání Smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Případné stížnosti vůči společnosti Metrák je možno vznášet prostřednictvím kontaktního e-mailu uvedeného na Webových stránkách. V případě nutnosti mimosoudního řešení spotřebitelského sporu třetí osobou je subjektem pro mimosoudní řešení eventuálních spotřebitelských sporů Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz
Článek 6
Odstoupení od smlouvy
6.1 Zákazník má právo odstoupit od Smlouvy i bez uvedení důvodu pouze tehdy, pokud od doručení oznámení o odstoupení do okamžiku, kdy má být dle Smlouvy Služba poskytnuta (tj. přistaven kontejner, dodán materiál či započato s jinou činností, která je předmětem Smlouvy), zbývá alespoň 24 (dvacet čtyři) hodin.
6.2 Zákazník nemá právo odstoupit od Smlouvy a hradí plnou cenu Služby, pokud zbývá do okamžiku, kdy má být dle Smlouvy Služba poskytnuta, méně než 24 (dvacet čtyři) hodin, anebo pokud již bylo započato s poskytováním Služby. Shora uvedené podmínky platí i v případě Smlouvy uzavřené Zákazníkem, který je ve smyslu Občanského zákoníku spotřebitelem.
6.3 Zákazník, který je spotřebitelem s odkazem na § 1837 odst. 1 písm. j) Občanského zákoníku bere na vědomí, že součástí Služby je mj. přeprava Odpadu či materiálu, resp. zajištění přepravy či jiné Služby v konkrétním termínu, a tudíž se uplatní úprava odstoupení od Smlouvy Zákazníkem uvedená v čl. 6.1 a 6.2 těchto Obchodních podmínek.
6.4 Zákazník odstoupí od Smlouvy písemným oznámením doručeným společnosti Metrák elektronicky na emailovou adresu uvedenou na Webových stránkách nebo telefonicky. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je umístěn na Webových stránkách.
6.5 V případě odstoupení od Smlouvy, budou veškeré přijaté peněžní prostředky uhrazené za cenu Služby Zákazníkovi vráceny obratem, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy.
6.6 Společnost Metrák má právo odstoupit od Smlouvy v případě, že:
- i. Zákazník neuhradí cenu za Službu ve lhůtě uvedené ve Smlouvě (resp. v objednávce);
- ii. Službu není možné z důvodů nezávislých na vůli společnosti Metrák poskytnout za původních podmínek;
- iii. plnění Služby se stane objektivně nemožným;
- iv. Zákazník poruší Smlouvu podstatným způsobem.
Článek 7
Povinnosti Zákazníka
7.1 Zákazník je povinen zejména:
- Sdělit společnosti Metrák, s.r.o. úplné a pravdivé informace nutné k bezproblémové realizaci Služby a dodržení všech zákonných povinností. Zákazník bere na vědomí, že případné sankce, postihy a vícenáklady způsobené porušením této jeho povinnosti jdou k tíži Zákazníka;
- v případě, že předmětem Služby je zprostředkování nakládání s odpady:
- Odpad na vlastní odpovědnost, riziko a náklady naložit do přistaveného kontejneru, nákladního auta nebo jiného přepravního prostředku;
- dodržet podmínky odvozu Odpadu, zejména místo, čas, druh, kategorie a množství odpadu uvedené ve Smlouvě;
- zajistit v místě přistavení kontejneru, dopravního prostředku či složení materiálu svou přítomnost či přítomnost svého zástupce (kontaktní osoby), který řidiči dopravního prostředku zajistí bezpečnou a přístupnou místní přepravní trasu a určí umístění kontejneru nebo složení materiálu. V případě, že Zákazník či zástupce Zákazníka nebude na dohodnutém místě přistavení/složení nebo jinak neposkytne součinnost, bude Služba provedena v rozsahu, jaký Zákazník umožní. V takovém případě platí, že za eventuální nemožnost splnit Smlouvu odpovídá Zákazník a nemá právo žádat jakékoli opakování plnění Služby v jiném termínu nebo na jiném místě apod. Zákazník odpovídá za jakoukoliv škodu, která vznikne společnosti Metrák, Partnerovi nebo Zákazníkovi v důsledku neposkytnutí součinnosti Zákazníka;
- upozornit společnost Metrák nebo Partnera na všechna možná nebezpečí (zejm. podmáčený či nezpevněný povrch, výskyt poklopů apod.), aby nedošlo k poškození majetku Zákazníka, Partnera nebo třetích osob. V případě realizace Služby na staveništi, areálu se zvýšenými riziky nebo zvláštními bezpečnostními předpisy apod., musí být Partner Zákazníkem před vjezdem na takové místo se zvláštními riziky a pravidly se všemi těmito předpisy a riziky prokazatelně seznámen;
- zajistit, aby přistavením kontejneru, přistavením dopravního prostředku, složením materiálu nebo manipulací s Odpadem v konkrétním místě určeném Zákazníkem v rámci objednávky nebyla dotčena práva třetích osob, nebylo ohroženo zdraví a život občanů nebo životní prostředí;
- v případě požadavku umístění kontejneru či složení materiálu na veřejné prostranství (majetek obce), má Zákazník povinnost zajistit zábor veřejného prostranství v souladu s právními předpisy. V opačném případě případné sankce a postihy za neoprávněný zábor jdou k tíži Zákazníka. V případě požadavku na umístění na pozemek, který není ve vlastnictví obce, ani Zákazníka, musí mít Zákazník sjednaný souhlas od vlastníka dotčeného pozemku. Případné nároky vlastníka dotčeného pozemku jdou k tíží Zákazníka.
7.2 V případě přistavení kontejneru či dopravního prostředku Partnerem pro účely nakládky a odvozu Odpadu nese Zákazník po celou dobu přistavení kontejneru či dopravního prostředku plnou odpovědnost za to, že kontejner či dopravní prostředek nebude poškozen, ztracen, odcizen či zničen, a že bude naložen pouze dohodnutým druhem a kategorií Odpadu a v dohodnutém množství dle Smlouvy.
7.3 Zákazník odpovídá za to, že v přistavení ani odvozu kontejneru či dopravního prostředku nebude bránit žádná překážka apod. V opačném případě bude Služba provedena v rozsahu, v jakém to bude ze strany Zákazníka umožněno nebo vůbec nebude poskytnuta. Případná marná jízda z důvodu překážky na straně Zákazníka (nezabezpečení manipulačního prostoru) jde k tíži Zákazníka.
7.4 Dojde-li k přeplnění nebo přetížení kontejneru, naložení kontejneru jiným druhem nebo kategorií odpadu, odpadu o rozdílném složením, než bylo uvedeno ve Smlouvě, je Zákazník povinen na vlastní náklady upravit množství, druh a kategorii odpadu v kontejneru podle pokynů Partnera nebo společnosti Metrák (nebo jejich zástupců). V případě, že tak Zákazník neučiní, má společnost Metrák právo kontejner takto naplněný z místa určeného Zákazníkem neodvézt a požadovat jeho vyklizení. V případě, že dojde k zjištění výše uvedených pochybení Zákazníka až při vážení nebo při vykládce odpadu na Zařízení, je Zákazník povinen uhradit veškeré škody, náklady, ušlý zisk nebo vícenáklady, které společnosti Metrák nebo Partnerovi vznikly v souvislosti s porušením povinností Zákazníka uvedených v tomto čl. 7.4, zejména v souvislosti s odvozem nebo likvidací nebezpečného odpadu, jiného druhu a kategorie odpadu či většího množství odpadu. V případě, že by náklady na odstranění či využití odpadu uvedeného v předchozí větě byly zcela nepřiměřené, může být odpad dle volby společnosti Metrák vrácen Zákazníkovi.
Článek 8
Reklamace Služby Zákazníkem, práva z vad Služby
8.1 Zákazník provádí kontrolu rozsahu a kvality poskytnuté Služby zejména při jejím poskytování.
8.2 Vady v poskytování Služby (tj. nikoliv včasné a řádné poskytování Služby) je povinen Zákazník uplatnit vůči společnosti Metrák bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost rozsah a kvalitu poskytované Služby zkontrolovat a vadu zjistit.
8.3 V případě nikoli řádného poskytnutí Služby je Zákazník v souladu s ustanoveními § 1921 a § 1923 Občanského zákoníku oprávněn vytknout vadu plnění u společnosti Metrák bezodkladně po jejím zjištění a požadovat zejména poskytnutí Služby řádným způsobem nebo na slevu z ceny Služby. Při splnění zákonných podmínek je v případě vadného plnění Zákazník oprávněn od Smlouvy odstoupit. Zákazník uplatní reklamaci písemně prostřednictvím e-mailové adresy uvedené na Webových stránkách, případně datovou schránkou anebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu sídla společnosti Metrák. V reklamačním dopisu Zákazník uvede zejména datum uplatnění reklamace, číslo objednávky, podrobný popis vady Služby a preferovaný způsob vyřízení reklamace.
8.4 Reklamace bude v souladu s ustanovením § 19 Zákona o ochraně spotřebitele vyřízena ve lhůtě 30 dnů, pokud se Smluvní strany nedohodnou na delší lhůtě. S oprávněnou reklamací je spojeno i právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace, které lze uplatnit ve lhůtě dle ustanovení § 1924 Občanského zákoníku.
8.5 Společnost Metrák poskytne Zákazníkovi písemné potvrzení o tom, kdy Zákazník reklamaci učinil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace Zákazník preferuje a kontaktní údaje Zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Společnost Metrák následně poskytne Zákazníkovi i písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Článek 9
Závěrečná ujednání
9.1 Práva a povinnosti Smluvních stran se řídí Smlouvou, Obchodními podmínkami a obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména Občanským zákoníkem, Zákonem o odpadech (týká-li se Služba nakládání s odpady) a je-li Zákazník spotřebitelem, Zákonem o ochraně spotřebitele.
9.2 Tyto Obchodní podmínky jsou platné a účinné od 5.12.2025.